mampukah aku,.,????

Aku?

Pantaskah aku mendapat julukan wanita sholeha????

Cerdas,.

Tegar,.

Lembut,.

Berani,.

Sudahkah sifat-sifat mulia itu melekat dalam diriku???

,.,.,.,.,.,.,.,.

Aku ingin menjadi wanita yang cerdas, walau mungkin aku tak kan pernah sanggup menyamai Ibunda Aisyah,.

Aku ingin menjadi wanita yang Sabar seperti Fatimah Az-Zahra, sabar dalam setiap keadaan,.

Aku ingin menjadi wanita yang Tegar seperti Ummu Sulaim, tegar dalam menghadapi segala cobaan hidup,.

Aku ingin menjadi wanita yang Lembut, walau aku sadar tak kan sanggup aku menjadi selembut Ibunda Khadijah,.

Aku ingin menjadi wanita yang berani seperti Ibunda Shafiyah, berani mengatakan yang benar itu adalah benar dan yang bathil itu bathil,.

,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.

Mampukah aku menjadi seperti Siti Khadijah?

Agung cintanya pada Allah dan Rasulullah

Hartanya diperjuangkan ke jalan fisabilillah

Penawar hati kekasih Allah

Susah dan senang rela bersama,.

,.,.,.,.,.,.,.,.,

Dapatkah ku didik jiwa seperti Siti Aishah?

Isteri Rasulullah yang bijak

Pendorong kesusahan dan penderitaan

Tiada sukar untuk dilaksanakan,.

,.,..,.,.,.,,.,.

Mengalir air mataku

Melihat pegorbanan puteri solehah Siti Fatimah

Akur dalam setiap perintah

Taat dengan ayahnya, yang sentiasa berjuang

Tiada memiliki harta dunia

Layaklah dia sebagai wanita penghulu syurga,.

,.,.,.,.,.,.,.,

Ketika aku marah

Inginku intip serpihan sabar

Dari catatan hidup Siti Sarah,.

..,.,.,.,.,.,.,.,

Tabah jiwaku

Setabah umi Nabi Ismail

Mengendong bayinya yang masih merah

Mencari air penghilang dahaga

Diterik padang pasir merak

Ditinggalkan suami akur tanpa bantah

Pengharapannya hanya pada Allah

Itulah wanita Siti Hajar,.

,.,.,.,.,.,.,.,.,.

Mampukah aku menjadi wanita solehah?

Mati dalam keunggulan iman

Bersinar indah, harum tersebar

Bagai wanginya pusara Masyitah,.

.,.,.,.,.,.,.,.,.,

Ya Rabb,

Bimbing aku

Hingga ku dapat menjadi wanita sholeha penghias dunia penghuni Syurga,.

Aamiin,.

2 thoughts on “mampukah aku,.,????

Tinggalkan Balasan

